5. ÚSPĚŠNOU FIRMU LIDÉ MĚŘÍ!
V podstatě každou skupinu i jedince někdo měří. Ať se jedná o firmu, rodinu, národ, nebo třeba Vás. Existuje vždy někdo, kdo na Vás nahlíží. Měřit zde myslím posuzování kvality z různých hledisek.
Když se podíváme na McDonalds‘ - tato firma je měřena tolika lidmi, že si to těžko někteří mohou představit. Dívají se na ni podnikatelé z jiného hlediska, jako spotřebitelé a Ti se zase měří jiným metrem, jako dietologové, nebo finanční úřady.
Je tisíce pohledů a tisíce hodnocení, mohou být falešné, pravdivé, pozitivní i negativní, každopádně tyto hodnocení mohou výrazně pomoci nebo výrazně uškodit každé aktivitě, o kterou podnikatel usiluje. Dalším faktorem jsou média, která mnohdy za účelem vytvoření senzace, informace přikrášlí a přetočí tak, že čtenáři jsou zmateni.
Ale každé měření, každé hodnocení, je v podstatě zájem. Zájem o to, co a jak to děláme. Bez zájmu z druhé strany bychom těžko mohli cokoli, co děláme, prodat. Zkuste si stoupnout doprostřed Václaváku s párkem v rohlíku a prodejte ho, aniž by o Vás kdokoli projevil zájem… asi tam vystojíte pořádný důlek a nakonec párek v rohlíku stejně sníte… těm hodně vytrvalým rohlík ztvrdne:).
Teď si představte – Messi - jak prodává trička Adidas - třeba na stejném místě jako předchozí prodejce párků. Messi by byl zřejmě úspěšnější. O něj by se asi zajímalo hodně lidí, dokonce i těch, kteří mají triček dost.
Jenže tady máme i druhý aspekt. Zatímco by někteří nakupovali, jiní by mohli stát opodál a Messiho kritizovat, jen třeba proto, že ztloustl:) nebo taky proto, že nedal penaltu. Kdežto ten s tím párkem – o tom by nikdo nic neřekl.
O ÚSPĚŠNOU FIRMU SE LIDÉ ZAJÍMAJÍ!
...a ještě jedna věc! Čím více lidí Vás zná – tím více špatných zpráv o Vás může ve společnosti kolovat. Pokud se o někom nemluví, není v podstatě mezi živými. Ať už dobré nebo špatné zprávy, pořád je to určitý zájem. Ale jak ho vytvořit? A jak ho vytvořit velký? Bez zájmu z druhé strany jsou snahy o úspěch v podnikání jen promarněným drahocenným časem v životě.
Máme tu dvě věci: vytvoření zájmu a udržení dobrého jména. Jak tedy vytvořím zájem a jak dokáži udržet dobré vztahy s širokým okolím?
Tyto dvě otázky je možné zodpovědět a odpovědi jsou jednoduché a tím se stává řešení velmi snadným. Poznejte je a bude mnoho lidí, kteří Vás začnou měřit:)
CHCETE MÍT ÚSPĚŠNOU FIRMU?
CHCETE UMĚT VYTVOŘIT ZÁJEM ŠIROKÉ VEŘEJNOSTI?
CHCETE MÍT TOLIK MOŽNOSTÍ PRODAT, ŽE TO NEBUDETE STÍHAT?
VY, CO TOTO CHCETE, ZAVOLEJTE TEĎ A SPOLEČNĚ SE DO TOHO PUSTÍME!!!!!!
Držte se!
Pepa Orálek