OBCHODNÍKOVA MANIPULACE
Manipulace to je věc. My, co jsme zažili „režim“, víme, co to znamená, i když já jsem byl v době zvonění klíčů zelenáč – mám na manipulaci pozornost a nejen já. Stalo se Vám někdy, že jste si při jednání s někým pomysleli, že s Vámi manipuluje? Chtěli jste s ním pak dělat obchod?
O manipulaci jsem se možná již někdy zmínil – poněvadž tento problém trápí i dalších pár podnikatelů, nejen mne.
Manipulovat znamená odborně s něčím zacházet, nebo ovlivňovat rozhodnutí někoho dle vlastní vůle – řídit ho. Samozřejmě je tady ještě ta druhá definice slova – toto zacházení využít ve vlastní prospěch, nekale zacházet bez ohledu na prospěch druhé strany. Tak se ve společnosti může kvůli zneužití manipulace vnímat manipulace jako špatná. A média tomu ještě dávají korunu.
Tak se setkávám s lidmi, kteří raději nemanipulují s nikým, aby se nedostali do „řečí“! Toto je opravdu citlivé téma. My jsme svobodní a můžeme se rozhodovat sami – to je pravda, ale jak to chcete zařídit, bez ovlivňování, bez manipulace?
Jenže jak chcete dělat obchod bez manipulace, bez toho, abyste přesvědčili člověka, aby si od Vás koupil váš produkt nebo vaši službu bez ovlivnění jeho myšlení?
MANIPULACE JE SCHOPNOST, BEZ KTERÉ SE OBCHODNÍK NEOBEJDE.
Nemusíte mi věřit, já Vám tento fakt nenutím!!! Je tady jedna skutečnost, která manipulaci může přesměrovat do témat pozitivních. Jedná se o postoj obchodníka k lidem, ať už ke klientům, nebo k těm, kteří se klienty mohou stát. JE TO ROZHODUJÍCÍ SKUTEČNOST!!!
Takže jsou tady dvě možnosti:
- buď bude mít Vaše firma pověst, že s lidmi manipuluje – kde jde pouze o Váš prospěch. Kdo by chtěl tuto možnost využít?
- nebo bude Vaše firma prospěšná svým klientům a bude si díky profesionálním obchodníkům se svými klienty manipulovat a oni si to rádi nechají líbit.
Mezi těmito možnostmi je velmi tenký led a nemusíte mi věřit, ale škody mohou být katastrofální – vídám to ve svém okolí každý den – podívejte se sami! Když podnikatel neumí mezi těmito možnostmi rozlišit tuto tenkou hranici, často se setkává se skutečností, že je manipulováno s ním. Obava z manipulace svého okolí je mnohdy základní skutečností úpadku firem.
Abyste s klienty mohli „manipulovat“ s vidinou prospěchu pro obě strany, je nutné znát několik základních pravidel. Tato pravidla jsou v dnešní době zapomenuta, ale týkají se nás všech. Hlavně jsou tady, jsou jednoduchá a dokonce je všichni známe, jen jsme na ně zapomněli.
Já ta pravidla pro Vás mám a jsem připraven Vám je vštípit tak, že už je nezapomenete.
CHCETE OVLIVŇOVAT SVÉ KLIENTY KAŽDÝ DEN?
VY, CO SI TROUFÁTE, ZAVOLEJTE TEĎ A SPOLEČNĚ SE DO TOHO PUSTÍME!!!
Držte se!
Josef Orálek